Творчість Т.Г.Шевченка
(у форматі ЗНО)
1. У вірші «Мені
однаково» звучить мотив.
А) апатії,безнадії у зв’язку
з арештом поета і очікування вироку.
Б) зосередженості на власному житті, пошуку
помилок та їх аналізі.
В) жертовності в ім’я України
і непевності в її прийдешньому.
Г) осуду тих обставин, які призвели до увязнення
ліричного героя, позбавлення жаданої і довгоочікуваної волі.
2. Слова
В неволі виріс між чужими,
І, неоплаканий своїми,
В неволі, плачучи, умру,
І все з собою заберу,
Малого сліду не покину
На нашій славній Україні,
На нашій - не своїй землі
взято із поезії
А) «Мені тринадцятий минало»
Б) «Мені однаково»
В) «І виріс я на чужині»
Г) «Заповіт»
3. До циклу «В казематі» НЕ належить вірш
А) «Мені однаково,чи буду…»
Б) «За байраком байрак»
В) «Заповіт»
Г) «Н.Костомарову»
4. До невольничої лірики Т.Шевченка НЕ належить твір
А) «Кавказ»
Б) «І виріс я на чужині»
В) «Сонце заходить, гори чорніють»
Г) «Мені тринадцятий минало»
5.Стосовно твору «Мені однаково» правильним є твердження
А) «Мені однаково» - зразок інтимної
лірики.
Б) Поезія «Мені однаково» побудована у
формі послання українському народові з каземату.
В) Цементуючим композиційним прийомом у
поезії є повтор слова «мені».
Г) Вірш «Мені однаково» побудований у формі
монологу ліричного героя.
6.Рядки
А тюрм! А люду!Що й лічить!
Од молдованинадо фінна
На всіх язикахвсе мовчить,
Бо благоденствує!
взято із твору і грунтуються на художніх засобах.
А) «Кавказ», гіперболі, уособленні.
Б) «Сон», епітетах, алегорії
В) «І мертвим,і живим», літоті, парадоксі
Г) «Кавказ», іронії, синекдосі.
7.Рядки
За горами гори хмарою повиті,
Засіяні горем, кровію политі.
Споконвіку Прометея
Там орел карає,
Що день божий довбе ребра
Й серце розбиває.
взято із твору.
А) «Сон»
Б) «Єретик»
В) «Марія»
Г) «Кавказ»
8.Поеми «Сон» і «Кавказ» об'єднані за таким жанровим
різновидом, як
А) історична поема
Б) сатирична поема
В) філософська поема
Г) романтична поема
9.Заклик до боротьби за національне і соціальне
звільнення
Борітеся - поборете,
Вам Бог помагає!
За вас правда, за вас слава
І воля святая!
Звучить у творі Т.Г.Шевченка.
А) «Гайдамаки»
Б) «І мертвим,і живим…»
В) «Кавказ»
Г) «Заповіт»
10.Слова «Тепер я… на
волі - на такій волі,як собачка на прив'язі» були сказані Шевченком з
приводу
А) його переїзду з паном Енгельгардом до
Санкт-Перербурга
Б) викупу з кріпацта
В) його арешту за участь у таємному
Кирило-Мефодіївському товаристві і перебуванні в казематі.
Г) його вимушеної затримки в Нижньому
Новгороді під час повернення із заслання
10.Словами поеми « І мертвим,і живим…»
Схаменіться! будьте люди,
Бо лихо вам буде.
Розкуються незабаром
Заковані люди,
Настане суд, заговорять
І Дніпро, і гори!
І потече сторіками
Кров, у синє море
Дітей ваших…
Т.Шевченко звертається до
А) слов’янських народів, які мають жити за
принципом братерства і рівності
Б) панів-лібералів,які говорять,що люблять народ,
у той же час нещадно визискуючи його.
В) представників католицького духівництва
Г) російського масонодержавства, яке
проводило колонізаторську політику.
11. Слова
Раби, подножки, грязь,Москви,
Варшавське сміття ваші пани,
Ясновельможнії гетьмани.
Чого ж ви чванитеся, ви!
Сини сердешної України!
звучать у творі і звернені до
А) «Гайдамаки», учасників повстання
Коліївщини, які зазнали поразки
Б) «Єретик», представників католицького
духовенства
В) «Сон», селян-кріпаків
Г) «І мертвим,і живим…», українських
державних мужів - політичних зрадників і запроданців.
12.У якому творі, перед ким і про що ставить Шевченко п’ять риторичних запитань
…що ми?
Чиї сини?яких батьків?
Ким? За що закуті?
А) «Гайдамаки»,перед Максимом Залізняком
про учасників повстання Коліївщина
Б) «І мертвим,і живим…», перед українцями
про генезу, походження та історію
В) «Катерина», перед маленьким Івасем про
походження
Г) «Сон» перед каторжанами про причину
ув’язнення
13.Стосовно поеми «І мертвим, і живим…» неправильним є
твердження:
А) Повна назва поеми «І мертвим і живим,і
ненародженим землякам моїм в Україні і не в Україні моє дружнєє посланіє».
Б) У творі поет закликає шукати передову
культуру в «чужому краю»,а не тільки в Рідній Україні.
В) Поема дає вмотивовану характеристику
України в трьох часових вимірах: минулому,сучасному і майбутньому.
Г) Поема має форму послання.
14. Цикл «В казематі» Т.Шевченка присвячено
А) декабристам
Б) ув'язненим кирило-мефодіївцям
В) загиблим у російсько-турецькій війні
Г) сестрам.
15. «Думкою» за жанром є твір Т.Шевченка.
А). «На вічну пам'ять Котляревському»
Б). «До Основ’яненка»
В). «Навіщо мені чорні брови»
Г). «Думи мої, думи мої»
16. Історична
тема в ранній творчості Т.Шевченка
представлена усіма творами, ОКРІМ
А). «Тарасова ніч»
Б). «Стоїть в селі Суботові»
В). «Іван Підкова»
Г). «Гамалія»
17. Поезії «До
Основ’яненка» належать слова.
А). « І мене в сім’ї великій, В сім’ї
вольній, новій. Не забудьте пом’янути Незлим тихим словом»
Б). «У своїй хаті своя й правда, І сила і
воля»
В). «У всякого своя доля і свій шлях
широкий»
Г). «Наша дума, наша пісня не вмре, не
загине… От де, люде, наша слава, Слава Україні»
18.Мотив
утвердження літературної традиції звучить у творі Т.Шевченка.
А). «Думи мої, думи мої»
Б). «До Основ’яненка»
В). «І мертвим, і живим»
Г). «Давидові псалми»
19. Великий російський артист М. Шепкін на честь повернення Т.Шевченка із
заслання поставив п’єсу
А). «Наталка Полтавка» І. Котляревського
Б). «Шельменко-денщик» Г.Квітки-Основ’яненка
В). «Сава Чалий» М.Костомарова
Г). «Москаль- чарівник» І. Котляревського
20. Залишає
дитину серед шляху, а сама накладає на себе руки героїня твору Т.Шевченка
А). «Сова»
Б). «Наймичка»
В). «Катерина»
Г). «Марина»
21. У ранній
період творчості написано такі твори Т. Шевченка, як
А). «Заповіт», «Садок вишневий коло хати»
Б). «Мені тринадцятий минало», «І виріс я на чужині»
В). «Тополя», «До Основ’яненка»
Г). «Три літа», «Великий льох»
22. Поему
«Катерина» Т. Шевченко присвятив
А). К.Брюллову
Б). сестрі Катерині
В). матері
Г). В.Жуковському
23. Слова
Не слухала…
Ні батька, ні неньки,
Покохала москалика,
Як знало серденько.
Полюбила молодого,
В садочок ходила,
Поки себе, свою долю
Там занапастила
А). Ганни з поеми «Наймичка»
Б). Оксани з поеми « Гайдамаки»
В). Катерини з поеми «Сон»
Г). Катерини з однойменної поеми
24. Кульмінацією
в поемі «Катерина» є
А). Випадкова зустріч Катерини з військом
та офіцером Іваном, який відштовхнув її та не захотів визнати дитини.
Б). Розповідь про нерозсудливу поведінку
Катерини
В). Народження у Катерини позашлюбної
дитини.
Г). Вигнання Катерини з дому.
25. Пейзажі,
описи в поемі «Катерина» введені, щоб
А). Передати красу української природи
Б). Поглибити психологічний стан героїні
В). Зберегти народнопісенні традиції
Г). Надати твору реалістичного звучання
26. Слова «Дура,
отвяжися! Возьмите прочь безумную!» в поемі «Катерина» належать
А). сліпому кобзареві
Б). офіцеру Івану
В). батькові Катерині
Г). карбівничому
27. Стосовно
поеми «Катерина» неправильним є твердження
А). Поема «Катерина» має присвяту «Василию
Андреевичу Жуковскому на пам’ять 22 апреля 1838 года»
Б). Героїня поеми «Катерина» підкинула дитину лісникові, а
сама втопилася
В). Поема «Катерина» була написана 1838
року й увійшла до першого видання «Кобзаря».
Г). «Катерина» - реалістична соціально-побутова
поема.
28. Серед
тематики ліричних відступів у поемі «Катерина» немає такої, як
А). Оспівування краси рідного краю
Б). Пересторога дівчатам
В). Уболівання за долю Катерини
Г). Висновок-узагальнення про сучасний поетів світ
29. Поема
«Гайдамаки» Т.Шевченка була присвячена
А). В.Жуковському
Б). І.Сошенку
В). В.Григоровичу
Г). Е. Грибінці
30. Джерельною
базою для поеми «Гайдамаки» Т.Шевченка став матеріал
А). «Історія русів»
Б). Мемуарів учасників подій
В). Праць європейських істориків.
Г). Народних переказів.
31. Поема
«Гайдамаки» за жанровим різновидом
А). Історична
Б). Героїко-романтична
В). Сатирична
Г). Соціально-побутова
32. В основу поеми
«Гайдамаки» покладено такі історичні події, як
А). Національно-визвольна боротьба під
проводом Богдана Хмельницького 1648 – 1654рр
Б). Боротьба проти турецько-татарських
набігів
В). Коліївщина 1768 р
Г). Боротьба проти Брестської унії 1596 р
33. Т.Шевченко в
поемі «Гайдамаки» звертається до історичного минулого України з метою
А). Уславити своїх сучасників
Б). Уславити велич рідного народу,
спроможного на захист своїх людських і національних прав
В). Протиставлення великого минулого і
мізерного сучасного
Г). Переглянути історію українського
народу.
34. Роль
історичного прологу в поемі «Гайдамаки» відіграє розділ
А). «Конфедерати»
Б). «Гупалівщина»
В). «Свято в Чигирині»
Г). «Інтродукція»
35. Ім’я одного з
головних героїв поеми «Гайдамаки»
А). Ярема Галайда
Б). Перебендя
В). Варнак
Г). Гамалія
36. У поемі
«Гайдамаки» Т.Шевченка «виросли крила, з’явилась богатирська сила, лицарська
доблесть під час боротьби з конфедератами в
А). Івана Гонти
Б). Максима Залізняка
В). Яреми Галайди
Г). Титаря
37. Убивство одним
із героїв поеми «Гайдамаки» своїх дітей змальовано в розділі.
А). «Титар»
Б). «Треті півні»
В) «Червоний банкет»
Г). «Гонта в Умані»
38. У рядках з
поеми «Гайдамаки»
А онуки? Їм байдуже, -
Панам жито сіють
Використано
художній засіб і втілено ідею
А). Алегорію, пророцтва майбутнього українського народу
Б). Метафору, трагедії українського народу
В). Гіперболу, працелюбності українців
Г). Алегорію, історичного безпам’ятства
39. Стосовно
поеми «Гайдамаки» правильним є всі твердження, окрім
А). Герої
поеми Гонта, Залізняк - конкретні історичні постаті
Б). У поемі
використано прийом поєднання віршованого тексту з прозовим
В). Поема «Гайдамаки» - найбільший твір
Т.Шевченка, який увійшов до першого видання Кобзаря.
Г). Т.Шевченко відступив від історичної
правди аби показати силу переконань одного із головних героїв.
40. Романтизм як
художній напрям передбачає
А). змалювання типових характерів у типових обставинах
Б). надмірну розчуленість при змалюванні життя персонажів
В). перевагу почуття обов’язку над особистими прагненнями
Г). змалювання незвичайних характерів у незвичайних обставинах
41. Зміна
ідейно-тематичної спрямованості творів Т.Шевченка періоду «Трьох літ»
простежується в
А). соціально-критичній,
реалістичній спрямованості творів
Б). зверненні до античних образів та сюжетів
В). розробці релігійних сюжетів
Г). посиленої увазі до фольклорної
образності і поетики
41. У творах
періоду «Трьох літ» символом героїчного
минулого України стає
А). шабля
Б). могила
В). бандура
Г). козак
43.Вірш «Заповіт»
Т.Г.Шевченко написав, перебуваючи в
А). Києві
Б). Санкт-Петербурзі
В). Яготині
Г). Переяславі
44.У рядках
поезії «Заповіт» в рядках\
Як умру, то поховайте
Мене на могилі
Серед степу широкого
На Вкраїні милій,
Щоб лани широкополі,
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий.
Використано такий
художній засіб, як
А). синекдоху
Б). метонімію
В). гіперболу
Г). градацію
45. Стосовно
поезії «Заповіт» правильними є всі твердження, ОКРІМ
А). має форму монологу
Б). була покладена на музику М.Лисенком і М. Вербицьким
В). увійшла до циклу «Три літа»
Г). створена у формі гнівної інвективи
46. Поема «Сон»
(1844) має таке авторське жанрове визначення, як
А). містерія
Б). інвектива
В). комедія
Г). подражаніє
47. Рядки
Дивлюся, аж світає,
Край неба палає,
Соловейко в темнім гаї
Сонце зустрічає.
Тихесенько вітер віє,
Степи, лани мріють,
Між ярами над ставами
Верби зеленіють.
Узято з твору
Т.Г.Шевченка
А). філософської лірики « Мені однаково»
Б). сатиричної ліро-епічної поеми «Кавказ»
В). сатиричної ліро-епічної поеми «Сон»
Г). пейзажної лірики «Сон»
48. Прийом сну в
поемі «Сон» використано, щоб
А). замаскувати тираноборче спрямування
поеми
Б). створити відчуття нереальності того, що
відбувається
В). глибше розкрити внутрішній світ
ліричного героя і психологічно вмотивувати його вчинки
Г). композиційно об’єднати різноплановий
матеріал і широкі географічні межі перебування ліричного героя
49. Героїню поеми
«Сон», чий портрет подано у рядках
… небога,
Мов опеньок засушений,
Тонка, довгонога,
Та ще й на лихо, сердешне,
Хита головою...,
Ліричний герой
зустрів
А). в Україні
Б). в Сибіру
В). в царському палаці
Г). на вулицях міста
50. У поемі «Сон»
символічну картину, яку І.Франко назвав картиною «генерального мордобиття»,
відображено у рядках
А). цар підходить
До найстаршого… та в пику
Його як затопить!
Облизався неборака
Та меншого в пузо –
Аж загуло! … А той собі
Ще меншого туза
Межи плечі: той меншого,
А менший малого,
А той дрібних…
Б). Той тузами обирає
Свата в його хаті,
А той нишком у куточку
Гострить ніж на брата. А той, тихий та
тверезий,
Богобоязливий,
Як кішечка, підкрадеться,
Вижде нещасливий
У тебе час та й запустить
Пазурі в печінки…
В). Он глянь,— у тім раї, що ти покидаєш,
Латану свитину з каліки знімають,
З шкурою знімають, бо нічим обуть
Княжат недорослих; а он розпинають
Вдову за подушне
Г). То не вмерлі, не убиті,
Не суда просити!
Ні, то люди, живі люди,
В кайдани залиті.
Із нор золото виносять,
Щоб пельку залити Неситому!..
51. У картині
«генерального мордобиття» в поемі «Сон»
використано художній прийом
А). гіперболи
Б). спадаючої градації
В). іронії
Г). літоти
52. Сцена
«генерального мордо биття» в поемі «Сон» сприймається як
А). прямий заклик до повалення царської
влади, народної революції
Б). трагедія підневільних людей, які
повинні терпіти свавілля панів
В). сатиричний символ механіки державного
управління, ієрархії насильства, на якій трималася царська влада.
Г). символ жорстокої і рішучої влади, яка
необхідна при керівництві такою великою країною, як Росія
53. В образі
«Землячка» з «циновими ґудзиками» , якого зустрів ліричний герой поеми «Сон»
біля царського плацу, виведено образ
А). колишнього односельця, який подався на
заробітки до столиці Російської імперії
Б). знайомого, якого забрали у солдати на
службу до російської армії
В). запроданця, який відцурався рідного
народу, його мови і прислужувався російському царату
Г). нащадка українських козаків, які
будували Санкт-Петербург
54. У заключних
рядках поеми «Сон»
Мій медведик! Стоїть собі,
Голову понурив
Сіромаха. Де ж ділася
Медвежа натура?
Мов кошеня, такий чудний
Використано такий сатиричний прийом, як
А). іронію
Б). літоту
В). сарказм
Г). гіперболу
55. Стосовно сатиричної
поеми «Сон» («У всякого своя доля») неправильними є твердження
А). Поема має підзаголовок «комедія», який розкриває
сатиричний характер відображення дійсності та антикріпосницьке спрямування
твору
Б). поема є першим в українській літературі
твором політичної сатири.
В). у поемі подано образи «братчиків»
Кирило-Мефодіївського товариства, які мучаться на каторжних роботах, називаючи
їх «царями волі»
Г). у творі вузлами протистояння є Україна,
Сибір і Петербург
56. Стосовно
поеми «Сон» («У всякого своя доля») неправильними є твердження
А). У поемі засобом твердження комічного є
гротеск
Б). У творі згадано таких історичних осіб,
як Петро I, Катерина II, гетьман Полуботок
В). Поема має форму сну
Г). У поемі царицю названо «кошеням».
57. Поему
«Кавказ» Т.Шевченка присвячено
А). другу Якову де Бальмену
Б). грузинському народові
В). царю Миколі I
Г). Катерині II
58. На початку
поеми «Кавказ» Т.Шевченко використав з античної міфології образ
А). Сізіфа
Б). Геракла
В). Прометея
Г). Зевса
59. Установіть
хронологічну послідовність біографічних фактів із життя Т.Шевченка
Порядок
подій
|
Зміст
події
|
1. перший факт
|
А) перша
подорож в Україну
|
2. другий факт
|
Б) заслання
|
3. третій факт
|
В) участь у
діяльності Кирило-Мефодіївського братства
|
4. четвертий
факт
|
Г) третя
подорож в Україну
|
5. п’ятий факт
|
Д) Вихід
«Кобзаря»
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий