Есе «Я у
світі інновацій»
Яринко Л.О., викладач
Красноармійського
педагогічного училища
Все тече, все змінюється надзвичайно
швидкими темпами. Особливо у світі технологій. У сфері освіти відбуваються
глибокі зміни, а це накладає певний відбиток на професійну діяльність вчителя,
перед яким суспільство щороку ставить нові вимоги. Потрібно вчасно реагувати на
будь-які зміни, бути мобільним, творчим, постійно займатися самоосвітою,
підвищувати рівень професійної компетентності.
Моє педагогічне кредо – йти в ногу із
життям, трішечки випереджаючи його. Тому коли з’являються новітні технології,
ставлю за мету оволодіти ними, застосувати, передати набуток майбутнім колегам.
Все, що роками розвивалося у галузі педагогіки, помножую на сучасні ідеї, адже
не можна зупинятися на досягнутому рівні знань. Мене цікавить все: знання про
оточуюче середовище, дослідження психологів, нові педагогічні прийоми.
На власному досвіді переконалася, що використання
інформаційно-комунікативних технологій дає можливість створити заняття з
української мови більш цікавими, наочними. Вони сприяють підвищенню мотивації
до навчання, активізують мислення та творчі здібності студентів, формують їх
життєву позицію у сучасному світі.
Тож вивчення інтерактивних технологій
та їх застосування у практичній діяльності – один із основних напрямків моєї
роботи. Звертаю увагу на створення психологічного комфорту в групі, працюю за
схемою «викладач – студент». Це дає можливості для розвитку творчих здібностей
студентів, підвищує мотивацію до навчальної діяльності, розвиває мислення,
творчі здібності.
Студентам подобаються завдання щодо
створення проектів та захисту презентацій з окремих тем; дослідження мовних
процесів. У кінці семестру проходить захист аудіовідповідей із супроводом
презентацій
за індивідуально обраними темами з курсу сучасної української мови. Таким чином
вони випробовують себе як диктори, слідкують за постановкою голосу, дикцією,
переконливою побудовою відповіді.
Досконале володіння державною мовою –
важлива умова формування особистості майбутнього молодшого спеціаліста,
становлення його високодуховного, національно зорієнтованого світогляду,
запорука професійної кар’єри, передоснова фахової компетенції.
ІV семестр присвячений вивченню основ
красномовства, ораторського мистецтва та риторики. Студенти педагогічного
навчального закладу переконані, що найвищий прояв майстерності публічного
виступу, найважливіша умова ефективності ораторській промови - це контакт зі
слухачами. Під час занять та конференцій
випробовують свої творчі здібності у виступах перед аудиторією, беруть
участь у дискусіях, пишуть творчі роботи за індивідуально обраними темами.
Кращі роботи входять до збірки
«Пролісок», можуть слугувати зразком для першокурсників, старшокласників.
Протягом 3 років у педучилищі видається альманах
«Студентське гроно», до змісту якого входять творчі роботи з української мови
студентів ІІ-ІV курсів. Представлено такі теми: легенди рідного краю,
найрідніша у світі людина – рідна мати моя, День Перемоги – величнеє свято,
творчі завдання до ЗНО (власні висловлювання).Святковими були
випуски, присвячені генію українського народу Т.Шевченку та 85-річчю
навчального закладу. У
рубриці «З поетичного зошита студентів» дебютують юні поетеси. Радісно
відзначити, що Меленко Ганна, дипломант Міжнародного конкурсу з української
мови імені Т.Шевченка до 200-річчя поета посіла ІІІ місце, в усіх турах виконуючи завдання конкурсу
лише у віршованій формі.
Переконана, що творчий
потенціал студентів безмежний, потрібен поштовх до його пробудження, цікава
захоплююча справа, що змогла б об’єднати в єдине ціле людей різних поколінь. Такою справою є дослідження
генеалогічних дерев кожної родини. Тому шостий номер альманаху присвячено дослідженню
коренів роду людського. Цей проект спрямований на виховання у молоді почуття
патріотизму, любові до свого роду; розширення кола спілкування між
представниками різних генерацій у
родині.
До проекту залучено не лише студентів,
а й педагогів, батьків, громадськість. Захисти цих проектів виливаються у
загальноучилищне свято, запрошуються гості, ветерани педагогічної праці.
Часто студенти відчувають труднощі у
написанні творів різного спрямування. З метою урізноманітнення занять з
розвитку мовлення разом розробляємо проекти до їх підготовки. Студенти
заздалегідь отримують завдання самого різного напрямку. Так, готуючись до
твору-розповіді з елементами опису «Гончарство як народний промисел», студенти
відвідали етнографічний музей «Світлиця», де було представлено експонати
гончарних виробів зрізних регіонів України, підготовлено презентацію,
фотовітрину, виставку дитячої іграшки та свистунців з глини, виготовлених
викладачем образотворчого мистецтва Чуприною М.С. Додаткові повідомлення
студентів про глиняні вироби, що є родинними реліквіями, теж сприяли успішному виконанню
завдання з РЗМ. Таким чином було підготовлено твір про красу петриківського
розпису, про традиції виготовлення ляльки-мотанки. Після вивчення теми
«Прикметник» студенти ІІІ курсу писали твір-опис за картиною І.Ю.Рєпіна
(проводили студенти-дублери викладача) - готували повідомлення про художника,
про історію створення картини, презентацію прототипів образів картини. А після
вивчення теми «Дієслово» для твору-опису трудового процесу студентами створено
відеоролик уроку з технологічної освіти – «Процес виготовлення м’якої іграшки
(тильди)». Цьому передує і словникова робота, і широкі пізнання у галузі
створення сучасних саморобних іграшок, і наочне уявлення про саму іграшку та її
магічні властивості. Таким чином,
опис трудового процесу не видається таким складним, дає можливість розкрити
творчий потенціал кожного студента.
За роки роботи в педагогічному училищі
я зрозуміла, що саме головне – не давати готові знання, а організувати роботу
так, щоб студенти самі дослідили, додумали, зробили власні відкриття і були
успішними в
цьому. Бо ж вони – майбутні колеги, їм доведеться продумувати нові форми
роботи. Тож хай студентські роки дають наснаги на подальші відкриття. Щоб через
роки хтось із них стверджував, що йде в ногу із життям, випереджаючи його. І
запорукою цьому є інтерактивні технології.
Комментариев нет:
Отправить комментарий